Zarząd rzeczą wspólną - osiedla domków

Zarządzanie nieruchomościami to kluczowy element utrzymania wartości i funkcjonalności budynków. PRO-LOG Consulting Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej oferuje kompleksowe usługi zarządzania, w tym zarządzanie rzeczą wspólną — osiedlami domków. Dzięki doświadczeniu i profesjonalizmowi zapewniają mieszkańcom komfort i bezpieczeństwo.

Oferta dotycząca profesjonalnej i kompleksowej usługi w zakresie zarządu rzeczą wspólną na deweloperskich osiedlach domków jednorodzinnych, na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, obejmuje następujące czynności:

biurko w biurze

OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA

  • Przygotowanie pełnomocnictwa dla zarządcy rzeczy wspólnej wraz z uzyskaniem podpisów od wszystkich właścicieli domków jednorodzinnych.
  • Przygotowanie i organizacja zebrań właścicieli domków jednorodzinnych oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji.
  • Prowadzenia i przechowywanie dokumentacji.
  • Przygotowanie planu remontów rzeczy wspólnej.
  • Zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców.
  • Przygotowywanie pod względem formalno – merytorycznym umów zawieranych z wykonawcami i dostawcami.
  • Bieżąca kontrola stanu technicznego rzeczy wspólnej w tym przeglądy wynikające z prawa budowlanego i innych przepisów.

 

OBSŁUGA TECHNICZNA

  • Prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji.
  • Utrzymania porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia (w tym odśnieżanie i sprzątanie).
  • Konserwację urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotów i drzewostanu.
  • Pogotowie awaryjne.
  • Realizacja remontów.

 

OBSŁUGA KSIĘGOWA

  • Prowadzenie ewidencji kosztów zarządu części wspólnej nieruchomości.
  • Archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych.
  • Otwarcie rachunku bankowego i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek, wszystkich kosztów dotyczących zarządu rzeczą wspólną.
  • Pozyskiwanie dofinansowań, kredytów i pożytków.
  • Windykacja należności powstałych w czasie sprawowania zarządu rzeczą wspólną - pomoc prawna w tym zakresie.
  • Naliczanie ustawowych lub uzgodnionych odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością – pomoc prawna w tym zakresie.
  • Dostęp do internetowej kartoteki danych, dotyczących rozliczeń z poszczególnym właścicielem domku jednorodzinnego z uwzględnieniem RODO.

 

OBSŁUGA PRAWNA

Zakres oferowanej usługi obejmuje następujące zadania:

  • Weryfikacja stanu prawnego nieruchomości i korygowanie błędów.
  • Dochodzenie ewentualnych należności od poprzedniego zarządcy.
  • Dochodzenie wydania kompletnej dokumentacji nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub dewelopera.
  • Dochodzenie napraw gwarancyjnych i z tytułu rękojmi.